
Opravy karosérie bez laku: Pri PDR záleží na šikovnosti a môžete sa stať aj majstrom sveta
Idete k autu na parkovisku pri obchode a už z diaľky vidíte, že sa svetlo na vašom zadnom blatníku láme inak, než by malo. Bližšie hľadanie potom odhalí príčinu – ukážková vertikálna zárez (v angličtine dent), ktorá vznikla tým, že niekto do vášho auta otvoril dvere…
Ako opraviť takú „jamku“ na blatníku, ktorá nie je bežne vymeniteľnou časťou karosérie? Možností je autoklampiarska „klasika“ – teda vyklepať diel do približného tvaru, obrúsiť, zatmeliť, znovu obrúsiť a prelakovať do stratena alebo do hrany. Taká oprava ale bude na karosérii už navždy spoznať – aj keď sa veľmi kvalitne prelakuje a nebude vidieť, bude prinajmenšom merateľná meračom laku – čo zráža budúcu hodnotu auta. Ďalším variantom je výmena karosárskeho dielu, čo je ale drahé, pokiaľ ide o malé poškodenie, a navyše v prípade zadného blatníka neuskutočniteľné bez rozsiahleho zásahu do karosérie.
Prvý „vytláčací“ postup mi potom priamo na mieste demonštruje, keď do dielne ako na zavolanú prichádza perfektný exemplár – prakticky nové BMW X6 s preliačinou uprostred hliníkových dverí vodiča.
V tomto prípade sa na zátlačku pôjde zvnútra, teda z vnútornej strany dverí, ale bez demontáže výplne. Otvorí sa okno pri vodičovi a do dverí sa zasunie plechový chránič okna s „machovkou“ proti poškriabaniu. Potom sa k chrániču vloží gumový balónik s pumpičkou alebo pogumovaný klin, a citlivo sa tak roztiahne medzera medzi samotnými dverami a dverovou výplňou.